Polkagristryffel

Större delen av veckan har tillbringats i Gävle. Dessvärre hann jag aldrig med att se bocken innan den brann ner.. Men fick gått på en massa bra föreläsningar och träffa många fantastiska människor.

Idag har jag ägnat mig åt jobb och sedan lite julbak. Denna gången blev det polkagristryffel från sotasaker.com Väldigt enkelt men ack så gott :)

200 gram mörk choklad, 1 dl grädde, 1 dl polkagrisar (krossas) och florsocker att rulla dem i.

Hacka chokladen fint och lägg i en bunke. Koka upp grädden och häll över chokladen- blanda väl. Krossa polkagrisarna och rör ner o chokladblandningen. Häll smeten i en plastfolieklädd form och låt stå i kylen ett par timmar. Forma sedan kulor och rulla dem i florsocker. TADA!

Om Frida

En glad tjej som gillar livet. Mina stora intressen är foto, scrapbooking och hemmafix. Just i detta nu är jag väldigt inne på bakning av alla dess former och att sy. Provar alltså gärna på nya hobbys;) Har svårt för att sitta still, så har gärna mer än ett projekt på g:) Läser tredje och sista året på folkhälsovetenskapligt kandidatprogram i min hemstad Halmstad. Till hösten får vi för tillfället se vart vinden bär, men det lutar åt fortsatta studier mot en magisterexamen. Mitt motto är att njuta av livets alla dagar! och njuta är något man kan göra på många olika sätt:) Varje dag bör vara värd att leva!
Detta inlägg publicerades i Julmys, Köksbestyr. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Polkagristryffel

  1. Berså skriver:

    Åh, dessa måste jag prova !! Har en hel skål med polkagrisar över sen julen – livsfarligt , för jag är där och nallar mest hela tiden !!!! :)

Lämna en kommentar