Ett konstaterande

Tiden rusar fram, allt går så fort och det jag vill göra är att njuta av varje minut…

Det känns som att tiden går i hundranittio just nu och jag hinner nog inte riktigt med hälften av allt som jag tänker mig och allt som jag vill göra. (Kan undra om detta är ett stort tecken på att jag blir gammal i år, på riktigt?!). Gör ett vagt men samtidigt bestämt (alltså inte vetenskapligt bevisat;)) antagande att gå på studieledighet på hundra procent efter att både ha jobbat och pluggat näst intill heltid en termin känns och upplevs lite som en pension. Det är nämligen så här… Plötsligt som jag borde har MÅNGA mer timmar känns det som att dygnets timmar har krympt! Och det är verkligen inte så att jag sitter ner och bara såsar allt för mycket, jag gör ju saker precis hela tiden. Men saker och ting blir liksom ändå inte gjorda, för att jag hinner liksom inte (?!)… Alltså, jag har precis som pensionärerna inte en minut över trots all ”ledig” tid… – där av mitt konstaterande ;)

Skämt och sido. Jag trivs riktigt bra med att vara studieledig :) Men det hade inte skadat med några fler timmar per dygn, haha..Men en sak som jag varit riktigt duktig med är att njuta av mina morgontimmar. Många mys-, lång- och godfrukostar har det blivit! Detta är jag väldigt nöjd med eftersom detta var något jag hade med i mina mål för 2012 och något jag längtade efter inför denna period av studieledighet.

Slutligen vill jag sammanfatta det hela med att jag, en gång för alla… Får mer gjort och arbetar bäst under press. SÅ, klart!

Om Frida

En glad tjej som gillar livet. Mina stora intressen är foto, scrapbooking och hemmafix. Just i detta nu är jag väldigt inne på bakning av alla dess former och att sy. Provar alltså gärna på nya hobbys;) Har svårt för att sitta still, så har gärna mer än ett projekt på g:) Läser tredje och sista året på folkhälsovetenskapligt kandidatprogram i min hemstad Halmstad. Till hösten får vi för tillfället se vart vinden bär, men det lutar åt fortsatta studier mot en magisterexamen. Mitt motto är att njuta av livets alla dagar! och njuta är något man kan göra på många olika sätt:) Varje dag bör vara värd att leva!
Detta inlägg publicerades i Vardag och märktes , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar