Vardagens hjälte

En av mina mest lagade rätter är köttfärsås och spagetti. För hur gott är inte det? Det bästa är att en och samma rätt går att variera i oändlighet. Tror inte att köttfärsåsen smakar precis likt i i något hem vid en jämförelse. Alla har sina knep… Och jag är så där så att jag har många olika, här ser den inte lik ut från gång till gång. Min favorit just nu är att använda mig av paprika chili créme fraichen.

Jag steker upp köttfärs (med salt och vitpeppar), slänger i en hackad lök och lite champinjoner som jag låter steka med en sväng. Sedan rör jag ner créme fraichen tillsammans med lite timjan och allra sist tillsätter jag en hackad röd paprika.

 

Om Frida

En glad tjej som gillar livet. Mina stora intressen är foto, scrapbooking och hemmafix. Just i detta nu är jag väldigt inne på bakning av alla dess former och att sy. Provar alltså gärna på nya hobbys;) Har svårt för att sitta still, så har gärna mer än ett projekt på g:) Läser tredje och sista året på folkhälsovetenskapligt kandidatprogram i min hemstad Halmstad. Till hösten får vi för tillfället se vart vinden bär, men det lutar åt fortsatta studier mot en magisterexamen. Mitt motto är att njuta av livets alla dagar! och njuta är något man kan göra på många olika sätt:) Varje dag bör vara värd att leva!
Detta inlägg publicerades i Köksbestyr, Recept och märktes , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Vardagens hjälte

  1. gisela skriver:

    Åh, vad gott det lät! GUD! Det måste jag testa :)
    och så otroligt fin stämpel du har på dina bilder! <3

Lämna en kommentar