Semlan

Pluggandet går just nu på högvarv. Är mitt uppe i slutspurten för denna terminen. Tentapluggat idag och igår.. En tenta på måndag och en inlämning nästa onsdag. Och däremellan är det dags för ny terminsstart på tisdag. Det gäller att hålla igång ;)

Igår var dessutom sista pluggdagen på bibblan tillsammans med min snäcka, Anja. Vi har pluggat i 3,5 år ihop, och nu är det slut. Jag fortsätter men Anja tycker att hon är färdig. Vårterminen blir det alltså plugg på bibblan på helt egen hand :( Men dagen igår var värd ett extra minne… Så vi ”firade” med en varsin semla – årets första! OJ, så god:) Jag tillhör den gruppen som inte uppskattar mandelmassa allra mest här på jorden, och då har dom det så fiffigt ordnat på ett bageri här i stan att man kan få med vaniljkräm istället :) Passar mig finare är finast!

Kvällen fortsätter med pluggande för min del, imorgon är det dags att jobba igen på fabriken, men bara fram till lördag, sen är det dags för lite kvalitetstid – studieledighet ;)

Om Frida

En glad tjej som gillar livet. Mina stora intressen är foto, scrapbooking och hemmafix. Just i detta nu är jag väldigt inne på bakning av alla dess former och att sy. Provar alltså gärna på nya hobbys;) Har svårt för att sitta still, så har gärna mer än ett projekt på g:) Läser tredje och sista året på folkhälsovetenskapligt kandidatprogram i min hemstad Halmstad. Till hösten får vi för tillfället se vart vinden bär, men det lutar åt fortsatta studier mot en magisterexamen. Mitt motto är att njuta av livets alla dagar! och njuta är något man kan göra på många olika sätt:) Varje dag bör vara värd att leva!
Det här inlägget postades i iPhone foton, Vardag och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Semlan

  1. Emelie skriver:

    Kanske kommer jag hänga på bibblan i vår o plugga så då får vi hänga ;)

  2. Berså skriver:

    Åh, vilken bra idé med vaniljkrämen !!! Och det låter ju himla gott …:) Måste provas ! Snart…

Kommentera

