Lång frånvaro

Det har blivit en lång frånvaro här ifrån. Var inte alls tänkt att det skulle bli så.. Massor av roligheter har hänt och allt går i hundra nittio. Störst just nu för mig är att det är i helgen det händer! Det är nu det är dags för årets första riktiga utmaning, TJEJVASAN.

Avfärden från Halmstad är beräknad till klockan åtta i morgon på morgonen. De sista dagarna nu har jag tillbringat hos syster yster på landet för att njuta av några nätters ultimat sömn. Konstaterar bestämt att jag helt enkelt sover som bäst här, tyst, stillsamt och mysigt. Och så vill jag påstå att jag är mer anpassad för lantluft än stadsluft, så det drar jag med i mitt konstaterande också ;)

Hursomhelst. Är laddad till tänderna psykiskt för helgens lopp. Kunde varit i bättre fysisk kondition, men man kan inte få allt här i världen. De två-tre senaste veckorna har en eländig förkylning snott en stor plats av min kropp, inte helt okej men samtidigt något jag inte kunnat påverka allt för mycket. Har hållit mig lugn träningsmässigt och försökt att vila ut bacillerna ur kroppen… Först denna veckan har jag kunnat träna lite ”försiktigt”. Sprang en kortrunda i söndags för att testa flåset och höll i ett core och ett MLR pass i tisdags. Det fungerade finfint alltihop, förutom att jag fick springa och spotta mest hela tiden i söndags, men tror att det blivit bättre under veckan. Sedan att jag just i detta nu sitter med en grym träningsvärk efter tisdagens pass är en helt annan sak, haha.. Det ska kännas att man lever! Förhoppningsvis hinner detta dämpas rejält till lördag. Senare idag ska jag försöka få ihop en kortare rask promenad för att få möjlighet att stretcha igenom hela kroppen ordentligt. Men som sagt, psyket är grymt bra laddat!! Ska bli hur kul som helst och ska kämpa allt vad jag kan – ända in i kaklet :)

Bjuder på ett foto från min härliga skidhelg i Kläppen för ett par veckor sedan. Det får stå som bevis på att jag i alla fall stått på skidorna innan loppet ;)

Om Frida

En glad tjej som gillar livet. Mina stora intressen är foto, scrapbooking och hemmafix. Just i detta nu är jag väldigt inne på bakning av alla dess former och att sy. Provar alltså gärna på nya hobbys;) Har svårt för att sitta still, så har gärna mer än ett projekt på g:) Läser tredje och sista året på folkhälsovetenskapligt kandidatprogram i min hemstad Halmstad. Till hösten får vi för tillfället se vart vinden bär, men det lutar åt fortsatta studier mot en magisterexamen. Mitt motto är att njuta av livets alla dagar! och njuta är något man kan göra på många olika sätt:) Varje dag bör vara värd att leva!
Det här inlägget postades i Tjejvasan 2012 och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

