Skidweekend

Tillsammans med två jobbarkompisar och en annan tjej åkte jag för ett par veckor sedan upp till Kläppen för ett par dagars skidåkning. Två av tjejerna hade aldrig tidigare stått på ett par slalomskidor, men hade lade som nyårslöfte att 2012 var året då de skulle prova på slalom. Sagt och gjort! Hej, vad det gick och kul hade vi :) Jag ska ju som bekant ge mig på tjejvasan i år och därför var mitt stora mål för helgen att åka ganska mycket längdskidor eftersom jag aldrig tidigare åkt en meter…

Ungefär två veckor innan vi åkte upp bestämde jag mig för att boka en privatlektion i just längdåkning. Och vilket kap kan jag tala om, hur bra som helst! Hade lektionen på eftermiddagen första dagen vi kom upp (körde på natten) så på förmiddagen hann jag med att testa på det hela på egen hand. Testandet gick över förväntan kan jag tala om och jag tog mig fram överraskande 5 km. Innan det var dags för lektionen laddade jag batterierna med en rejäl lunch tillsammans med de andra tjejerna som hade premiärat i slalombackarna. Efter god mat, en varm choklad och en massa finss var jag rejält laddad och tog mig tillbaka till spåren och mötte upp min lärare. En timma senare var jag helt i extas och övertygad om att mitt äventyr och min utmaning skulle gå att genomföra!

Fick många bra tips och hintar på hur jag skulle tänka, röra mig och självklart en massa tekniktips. Vissa saker fick jag bekräftat att jag gjorde rätt och många andra blev finjusterade och coachade till mycket bättre. Kändes mycket härligt och som något av det bästa jag gjorde den helgen när jag åkte därifrån med väl godkänd som betyg. Som pris för min duktighet unnade jag mig sedan att hyra skidor för utförsåkning resten av helgen med premissen att jag skulle åka längd minst en timma om dagen. Sagt och gjort!

Helgen i Kläppen är i stort sett vad jag fått som uppladdning på skidor plus två pass här på hemma plan så länge det fanns snö. Ett pass innan Kläppen och ett riktigt kort förra veckan. Men som jag skrev i inlägget tidigare idag – Jag är riktigt laddad (mest psykiskt) och tycker det ska bli hur kul som helst på lördag!

Detta bildspel kräver JavaScript.

Om Frida

En glad tjej som gillar livet. Mina stora intressen är foto, scrapbooking och hemmafix. Just i detta nu är jag väldigt inne på bakning av alla dess former och att sy. Provar alltså gärna på nya hobbys;) Har svårt för att sitta still, så har gärna mer än ett projekt på g:) Läser tredje och sista året på folkhälsovetenskapligt kandidatprogram i min hemstad Halmstad. Till hösten får vi för tillfället se vart vinden bär, men det lutar åt fortsatta studier mot en magisterexamen. Mitt motto är att njuta av livets alla dagar! och njuta är något man kan göra på många olika sätt:) Varje dag bör vara värd att leva!
Det här inlägget postades i Äventyr, iPhone foton, Semester, Tjejvasan 2012 och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

