Nytt hem

Efter en lång oplanerad paus som sedan övergick till planerad är jag nu lite sugen på att ta upp bloggandet. Insåg i vecka att det är riktigt roligt att ha något och se tillbaka på. Man minns så många fler saker med lite hjälp på traven, saker som fallit i glömska och kanske aldrig gjort sig påminda igen.

Sen sist har jag hunnit flytta. Jag har efter en lång längtan valt att lämna stan och gett mig ut på landet. Numer hittar ni mig i Holm, ungefär en mil utanför Halmstad. Jag kände att jag vara färdig med stan samtidigt som plugget avslutades och det var dags att börja arbeta heltid. Jobbsökande efter något annat än Arla Foods är ständigt igång, även om det är ont om möjligheter. Men skam den som ger sig! Dessutom har jag kvar en del på min magisteruppsats som påbörjades i våras, därför erkänner jag att jag tar det lite lugnt med sökandet då jag hellre blir färdig med uppsatsen innan jag kastar mig in i något nytt. På Arla har jag full kontroll och har oftast energi över när jag kommer hem (som nu ska användas till uppsatsen).

Nu är det ungefär en månad sedan jag flyttade hit, och mycket finns kvar att fixa med. Det största som händer ju nu är dock att syrran gifter sig på lördag! Det finns massor att fixa med och efter det ska lägenheten få sig en liten makeover :) Jag trivs hur bra som helst och har fått bra mycket mer plats, ett riktigt kök, egen ingång, daglig dos av lantluft och slipper samtidigt snedtak och stadsluft ;)

Image

 

Image

Om Frida

En glad tjej som gillar livet. Mina stora intressen är foto, scrapbooking och hemmafix. Just i detta nu är jag väldigt inne på bakning av alla dess former och att sy. Provar alltså gärna på nya hobbys;) Har svårt för att sitta still, så har gärna mer än ett projekt på g:) Läser tredje och sista året på folkhälsovetenskapligt kandidatprogram i min hemstad Halmstad. Till hösten får vi för tillfället se vart vinden bär, men det lutar åt fortsatta studier mot en magisterexamen. Mitt motto är att njuta av livets alla dagar! och njuta är något man kan göra på många olika sätt:) Varje dag bör vara värd att leva!
Detta inlägg publicerades i Vardag och märktes , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar