Piggelinröra

Jag under en längre tid ätit två frukostar, en snabb hemma och en på jobbet. Detta för att jag börjar arbeta klockan sex på morgonen och lämnar hemmet vid 05.15. Min ”andra frukost” käkar jag vid åtta tiden. För att underlätta och göra min morgon så smidig som möjligt har jag hållit mig till att äta vanilj yoghurt med min hemgjorda musli innan jag trampar iväg till jobbet. Jag älskar det fortfarande men något jag älskar ännu mer är att varriera mig ;) Därför ska det bli en massa extra frukostmys för mig framöver när jag återigen blir helt studieledig från jobbet.

På jobbet blir vi dock rejält bortskämda med värsta buffé liknande uppdukningen varje morgon av vår ”köksa”, detta kan jag erkänna att jag kommer sakna eftersom jag aldrig kommer ha möjligheten att hålla mitt kylskåp fyllt med 120 olika påläggssorter ;) Men det finns ju naturligtvis många andra sätt att variera på som till exempel smootihies och alternativa yoghurt blandningar. Testade en sådan för ett par dagar sedan då jag gjorde ”piggelinröra” från arla. Den har under en längre tid funnits med på mina yoghurt paket, så det var på tiden att den blev testad;)

Recept till en lagom skål (1 pers). Jag blandade mitt direkt i skålen…

1 dl keso, 1 tärnad apelsin, 1 liten näve russin, lite hackade hasselnötter (eller mandlar) och 1 msk honung.

Än så länge har jag bara provat med apelsin men tror att det blir test med kiwi inom en snar framtid!

 

Om Frida

En glad tjej som gillar livet. Mina stora intressen är foto, scrapbooking och hemmafix. Just i detta nu är jag väldigt inne på bakning av alla dess former och att sy. Provar alltså gärna på nya hobbys;) Har svårt för att sitta still, så har gärna mer än ett projekt på g:) Läser tredje och sista året på folkhälsovetenskapligt kandidatprogram i min hemstad Halmstad. Till hösten får vi för tillfället se vart vinden bär, men det lutar åt fortsatta studier mot en magisterexamen. Mitt motto är att njuta av livets alla dagar! och njuta är något man kan göra på många olika sätt:) Varje dag bör vara värd att leva!
Det här inlägget postades i Recept och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

