Smoothie

Har helt snöat in på att dricka smoothies till frukost, eller mellanmål för den delen… Har googlat efter lite ny inspiration då jag oftast slänger ihop vaniljyoghurt tillsammans med banan blandat med antingen jordgubbar, hallon eller blåbär. Har hittat flera alternativ och har nu testat att göra en med avokado och melon från arla. Ett stort plus för mig i veckan har varit att jag förberett dessa på kvällen för att sedan kunna ta med mig ett glas till jobbet. Köpte en drickyoghurt för ett tag sedan och behöll sedan flaskan, perfekt att återanvända för detta ändamål! 

För att göra till 2 små dricksglas valde jag att öka mängden yoghurt bara lite, lite från orginalreceptet, lite mer honungsmelon och sen passade jag på att slänga i lite mer lime för att få den liite mer syrlig. Alltså… Avokado mängden var det enda jag behöll, haha.. Detta använde jag;

1/2 avokado
1 klyfta honungsmelon, ca 130 g
1 ½ tsk pressad limesaft
2 yoghurt med citronsmak

Om Frida

En glad tjej som gillar livet. Mina stora intressen är foto, scrapbooking och hemmafix. Just i detta nu är jag väldigt inne på bakning av alla dess former och att sy. Provar alltså gärna på nya hobbys;) Har svårt för att sitta still, så har gärna mer än ett projekt på g:) Läser tredje och sista året på folkhälsovetenskapligt kandidatprogram i min hemstad Halmstad. Till hösten får vi för tillfället se vart vinden bär, men det lutar åt fortsatta studier mot en magisterexamen. Mitt motto är att njuta av livets alla dagar! och njuta är något man kan göra på många olika sätt:) Varje dag bör vara värd att leva!
Det här inlägget postades i Recept och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

