Välkommen 2012

God fortsättning :) Detta kan vara en av de bästa dagarna på hela året! Allt är nytt och fräscht, allt är som upplagt för en nystart och oändligt många nya möjligheter. Det är dags att slänga ut det gamla, det tråkiga och det som varit mindre bra. Samtidigt är det dags att minnas och plocka fram de där absolut bästa guldkornen och ta med sig dem in i nästa steg.  2011 var ett bra år, jag är nöjd med min insats här i livet;) Men jag är absolut heeelt övertygad om att 2012 kommer bli snäppet bättre! Dags för ett nytt TOMT blad.

Dessutom har man förhoppningsvis en riktigt god middag och en väldigt trevlig kväll i goda vänners lag riktigt färskt i minnet. Det är just precis vad jag har idag! Jag, Heléne och Samuel begav oss till Angelica igår för att avnjuta en riktigt god tre rätters meny tillsammans. OJ, så lyckat det blev! Till förrätt serverades en gudomligt god räkcocktail med bland annat mango och passionsfrukt. Huvudrätten bestod av fläskfilé, kantarellsås (massor av grädde!), potatisgratäng, kokta rödbetor och grön sparris. Hela kalaset avslutade med kaffe och en vit chokladmousse med passionsfrukt (från veckans ”halvåtta hos”). Mumsfilibaba! Sedan begav vi oss vidare ut i natten för att skåla in 2012 tillsammans med ett större gäng. Efter ett bra skålande och tittande på raketer, rislyktor och tomtebloss blev det tidig hemgång för fröken andersson eftersom hon skulle upp och delta i fabrikens verksamhet 06.00…

  

  

Mina nyårsmål presenteras i veckan. Nu är det dags att inta ryggläge på soffan i ett par minuter framför nyheterna innan det är dags för sängen, men året har börjat riktigt effektivt och bra. Arbete, plugg, tvättande, promenerande, handlande, matlagning och nu är det dags för en välförtjänt natts sömn.

Om Frida

En glad tjej som gillar livet. Mina stora intressen är foto, scrapbooking och hemmafix. Just i detta nu är jag väldigt inne på bakning av alla dess former och att sy. Provar alltså gärna på nya hobbys;) Har svårt för att sitta still, så har gärna mer än ett projekt på g:) Läser tredje och sista året på folkhälsovetenskapligt kandidatprogram i min hemstad Halmstad. Till hösten får vi för tillfället se vart vinden bär, men det lutar åt fortsatta studier mot en magisterexamen. Mitt motto är att njuta av livets alla dagar! och njuta är något man kan göra på många olika sätt:) Varje dag bör vara värd att leva!
Det här inlägget postades i iPhone foton, Tankar, Vardag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

