Snabbare än snabbast

God fortsättning! Kan meddela att jag är lika snabb på att plocka undan julen som jag är på att plocka fram den i adventstid. Därför städade jag ut julen igår. Riktigt skönt :) För vem kan inleda ett nytt år med samma gamla pynt från förra året? haha… Tycker det blir så härligt fräscht med alla blommor, gärna blommande saker ;) Igår skulle det shoppats blommor men hann bara med en ros när jag ändå var på Maxi…

Julhelgen var mysig och hur bra som helst. Som vanligt gick den VÄLDIGT snabbt. I år låg den ju dessutom på en vanlig helg, vilket gjorde att det kändes just som en vanlig helg för mig eftersom jag väntades delta i verksamheten på fabriken redan på annandagen. Men som sagt… Jag njuter nog lika mycket nu när det är över ;) För mig är det nog ändå tiden innan julafton som är den bästa, alla förberedelser, allt pysslande och bakande.

Dessutom har jag lyckats ta mig själv i kragen denna veckan och kommit igång med min träning. I tisdags gick jag och införskaffade mig ett 20 klippkort på träningskompaniet och samtidigt drog jag och syrran av ett step pass. Underbart! Och för att inte slappa allt för mycket tog jag mig igenom ett core styrka pass igår också. Detta känns ORDENTLIGT idag kan jag meddela. Att lyfta min kanna till mixern i morse kändes långt innanför revbenen… Det är då man känner att det man pysslat med gjort nytta i alla fall ;) Så nu säger jag hej tjejvasan 2012, NU KÖR VI!

Idag ska jag ägna mig åt lite pluggande (som jag förövrigt haft mer än en veckas jullov ifrån!) Och sedan blir det att införskaffa lite nya blommor och fortsätta min ”nypyntning” här hemma :) Dessutom ska jag njuta allt jag kan av att vara ledig… För HELA nyårshelgen ska tillbringas på Arla. Varför måste kor mjölkas 365 dagar om året? Kan dom inte gå i någon typ av knipskola?!

Om Frida

En glad tjej som gillar livet. Mina stora intressen är foto, scrapbooking och hemmafix. Just i detta nu är jag väldigt inne på bakning av alla dess former och att sy. Provar alltså gärna på nya hobbys;) Har svårt för att sitta still, så har gärna mer än ett projekt på g:) Läser tredje och sista året på folkhälsovetenskapligt kandidatprogram i min hemstad Halmstad. Till hösten får vi för tillfället se vart vinden bär, men det lutar åt fortsatta studier mot en magisterexamen. Mitt motto är att njuta av livets alla dagar! och njuta är något man kan göra på många olika sätt:) Varje dag bör vara värd att leva!
Det här inlägget postades i Hemmapyssel, Tjejvasan 2012, Vardag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

