Mitt 2011

Elin Ivemo presenterade en bra lista för att sammanfatta året. Jag kopierar den och gör det samma :)

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Hoppade fallskärm

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Gav inga löften, men satte upp mål att genomföra inom vissa perioder. Och ja, jag lyckades. 

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, min bror (han får räknas till vän) och några ”avlägsna” vänner.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej.

5. Vilka länder besökte du?
Australien och England

6. Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?
Mer tid att ta hand om mig själv och till exempel läsa fler böcker.

7. Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
21 maj, då genomförde jag mitt livs första Göteborgsvarv. 1 juni, då hade vi opponering av C-uppsatsen. 22 juni, då föddes lilla Linnéa. Den 26 juni, då hoppade jag fallskärm. Finns säkert mycket mer.. Men just nu är det vad jag kommer på :)

8. Vad var din största framgång 2011?
Att jag lyckats kombinera studier på heltid och att jobba 87% samtidigt…

9. Största misstaget?
Svårt att säga… Tror faktiskt inte jag gjort så många hemska misstag, ser alla misstag som en lärdom istället!

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Hade problem med ryggen i april, annars inget överväldigande.

11. Bästa köpet?                                                                                         Mina Hunterstövlar, lätt!

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Australien resan.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Massor av saker! Men guldklipen från i år är nog att jag fick äran att vara Linnéas fadder.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?
Oscar Linros, 25. Veronica Maggio, Jag kommer & Välkommen in. Melissa Horn, innan jag kände dig. Daniel Adams-Ray, Lilla lady. Kenta Gustafsson, Just idag är jag stark. Sara Varga, Spring för livet.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare :)

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Tagit vara på mig själv…

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
hmm… Vet inte? Grubblat?

18. Hur tillbringade du julen?
Hos Åsis i Holm city!

19. Favoritprogram på TV?
Kan helt ärligt säg att jag inte tittat på TV alls mycket i år. Inte för att jag brukar göra det, men i år har det inte blivit alls mycket.

20. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nej, hata är ett väldigt starkt ord och kan därför inte säg att jag tycker så om någon.

21. Bästa boken du läste i år?
Hmm, vad svårt… En dag, eller kanske Karin Alvtegens En sannolik historia..?

22. Största musikaliska upptäckten?
Alltså.. Här har jag ett problem. Jag lyssnar ju typ aldrig på musik. Men får nog säg att jag lyssnat mer i år. Någon som jag lyssnat till mycket periodvis är nog Melissa Horn.

23. Något du önskade dig och fick?
Till min födelsedag fick jag mycket fint! Speciellt kommer jag minnas min IB laursen vispskål som nog stod längst upp på listan då.

24. Något du önskade dig men inte fick?
Finns väl alltid saker man vill ha? Men inget specifikt som vart uttalat som en önskan.

25. Årets bästa film?
Oj, ytterligare en kategori som jag är tyst om. Om det ska vara på bio är den enda filmen jag sett Svensson Svensson… Där blev det många skratt!

26. Vad gjorde du på din födelsedag?
Minns inte. Fyllde år? Jag fick sjukt snygga skor av Steffe iaf.

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Snö på julafton.

28. Hur skulle du beskriva din stil?
Går nog inte riktigt. Jag gör lite som jag känner… ;) Men klädmässigt säger jag nog tights (eller onepiece!) och inredningsmässigt säger jag shabby chick.

29. Vad fick dig att må bra?
Mina fina vänner och min familj.

30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Men. Jag vet på riktigt inte…

31. Vem saknade du?
Morfar…

32. De bästa nya människorna du träffade?
OJ. Jag vet inte?! Vet faktiskt inte om jag träffat så många nya människor. Men har fått ”mer kontakt” med Gisela, vilket jag är väldigt glad för. Hon har fått mig att hitta tillbaka till mitt fotande.

Om Frida

En glad tjej som gillar livet. Mina stora intressen är foto, scrapbooking och hemmafix. Just i detta nu är jag väldigt inne på bakning av alla dess former och att sy. Provar alltså gärna på nya hobbys;) Har svårt för att sitta still, så har gärna mer än ett projekt på g:) Läser tredje och sista året på folkhälsovetenskapligt kandidatprogram i min hemstad Halmstad. Till hösten får vi för tillfället se vart vinden bär, men det lutar åt fortsatta studier mot en magisterexamen. Mitt motto är att njuta av livets alla dagar! och njuta är något man kan göra på många olika sätt:) Varje dag bör vara värd att leva!
Det här inlägget postades i Om mig, Tankar, Vardag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

