Luften bor i mina steg

Nu tror jag att det har snurrat klart i tankarna, i alla fall så långt så jag tänker söka studieledigt på heltid till våren. Känner att det egentligen är lika bra att fortsätta medan jag har ångan uppe i studieteknik och annat. Och det där med ekonomin… lika bra och inse att CSN ekonomin aldrig kommer vara rolig att leva med, hur länge jag än väntar!

Jobbar kväll denna veckan, så igår var jag så energisk att jag sprang en runda ute i Kvibille innan jobbstart. Måste dock erkänna att det aldrig blev någon runda i söndags, lite illa.Men känslan av att springa i skogen måste vara det bästa, vilken säsong som. Alla härliga dofter, ljud, känslan av ren, hög luft och en stor dos av frihet på det. Igår förundrades jag över alla löv som prasslade under fötterna och gömde min väg. Trots att jag sprungit rundan tusen och åter tusen gånger kändes den lite ny eftersom jag inte såg stenar och rötter för alla löv. Vet egentligen inte om det ser så vackert ut med allt det bruna..? Men jag gillar det, var tid har sin charm och sina fördelar.

Idag ska jag äntligen få träffa min lilla Linnéa:) Har inte sett henne på tre veckor och misstänker (vet) starkt att det kommer hänt en himlans massa i både storlek och uttryck. Fasters lilla sessa <3 Och idag blir det dessutom en alldeles speciell dejt! Jag ska få följa med henne och hennes mamma på babysim :)

Om Frida

En glad tjej som gillar livet. Mina stora intressen är foto, scrapbooking och hemmafix. Just i detta nu är jag väldigt inne på bakning av alla dess former och att sy. Provar alltså gärna på nya hobbys;) Har svårt för att sitta still, så har gärna mer än ett projekt på g:) Läser tredje och sista året på folkhälsovetenskapligt kandidatprogram i min hemstad Halmstad. Till hösten får vi för tillfället se vart vinden bär, men det lutar åt fortsatta studier mot en magisterexamen. Mitt motto är att njuta av livets alla dagar! och njuta är något man kan göra på många olika sätt:) Varje dag bör vara värd att leva!
Det här inlägget postades i iPhone foton, Vardag. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Luften bor i mina steg

  1. Marie skriver:

    Vad ska du studera till våren?

    • Frida skriver:

      Det blir företaghälsovård, en fortsättning på den jag läser nu.. Den kommer gå på distans. Och i huvudsak ska jag skriva min ”d-uppsats”. Så det blir fullt ös! (Som vanligt…)

Kommentera

