Jag är på väg tillbaka

Nu är jag tillbaka i verklighetens vardag hemma i Sverige. Jag landade i Köpenhamn i onsdags och kom med tåget till Halmstad runt fyra. Eftermiddagen och kvällen (som kändes VÄLDIGT lång och mörk) ägnades åt att packa upp, påbörja tvättning och förbereda inför de kommande dagarna i verkligheten. Ögonen var riktigt trötta och tunga tidigt på kvällen men jag lyckades minsann hålla mig vaken till 21.40, en riktigt bedrift kan jag tycka! Första gången vaknade jag vid tolv och kände mig pigg och alert, med glada ögon tittade jag på klockan och tänkte att nu är det snart dags att jobba.. Jojo! Inte riktigt.. Men lyckades somna om en liten stund men gav upp sedan när jag vaknade vid tre ;) Tur att jag börjar tidigt på jobbet, men kan ju säg att jag var ute i riktigt god tid, haha…

Självklart resulterade detta i en kraftig trötthet även i torsdags. Men enveten som man är engagerade jag mig i ett pilatespass och höll mig vaken till 22.00.. Den natten sov jag gött och vaknade utvilad strax innan klockan ringde vid fem. Så då var jag inne i rutinerna igen och tillbaka i det riktigt höstiga Sverige! Tänk vad många löv som kan trilla på två veckor?!

De sista dagarna i Australien höll vi oss mer i närheten av hemmet och tog det lite lugnare eftersom vi lämnat tillbaka vår lilla hyrbil. Många av timmarna ägnades åt läsning och solhäng vid poolen och lite vid stranden. På måndagen innan hemfärd åkte vi till Fremantle med tåget och strosade runt. Där fick jag testat fish and chips, cidern på Little Creatures – ett lokalt ölbryggeri.På tisdagen var det dags för mig att lämna landet och för att ladda inför den långa flygresan drog jag och Kristin ut på en morgonpromenad innan den sista shoppingen och lunchen intogs.

Just nu sitter jag så klart och fixar med foton.. Har gett mig själv denna veckan att fixa dem och skicka iväg för framkallning. Redan nästa helg är det ju dags för min Londonresa :) Och då har jag på känn att det blir många fler foton!Helgen ska nu ägnas till hårdplugg. Lika bra att bita i det sura äpplet och försöka ta igen de missade två veckorna på en gång…

Om Frida

En glad tjej som gillar livet. Mina stora intressen är foto, scrapbooking och hemmafix. Just i detta nu är jag väldigt inne på bakning av alla dess former och att sy. Provar alltså gärna på nya hobbys;) Har svårt för att sitta still, så har gärna mer än ett projekt på g:) Läser tredje och sista året på folkhälsovetenskapligt kandidatprogram i min hemstad Halmstad. Till hösten får vi för tillfället se vart vinden bär, men det lutar åt fortsatta studier mot en magisterexamen. Mitt motto är att njuta av livets alla dagar! och njuta är något man kan göra på många olika sätt:) Varje dag bör vara värd att leva!
Det här inlägget postades i Semester, Vardag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

