Sommarens bästa förrätt

En mycket delikat förrätt jag lärt mig under sommaren. Grön sparris inlindat i parmaskinka serverat med limesmör och flingsalt. Låter kanske inte mycket för världen men jösses vad gott!

Koka sparrisen lite snabbt och rulla in 2-3 sparris i en skiva av skinkan och strö över lite flingsalt. Servera med limesmör som görs med rumstempererat smör som blandas slätt med limesaft och limeskal. Ät medan sparrisen är varma/ljumna.

Om Frida

En glad tjej som gillar livet. Mina stora intressen är foto, scrapbooking och hemmafix. Just i detta nu är jag väldigt inne på bakning av alla dess former och att sy. Provar alltså gärna på nya hobbys;) Har svårt för att sitta still, så har gärna mer än ett projekt på g:) Läser tredje och sista året på folkhälsovetenskapligt kandidatprogram i min hemstad Halmstad. Till hösten får vi för tillfället se vart vinden bär, men det lutar åt fortsatta studier mot en magisterexamen. Mitt motto är att njuta av livets alla dagar! och njuta är något man kan göra på många olika sätt:) Varje dag bör vara värd att leva!
Detta inlägg publicerades i Recept. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar