Snurrar i mitt huvud

Sommaren ÄR slut. Och helt ärligt, inte mig emot! Jag gillar hösten, eller rättare sagt.. Jag älskar ALLA säsonger, alla har de sin charm. Nu är myshösten här. Dags för mysiga kläder, tjocka koftor, mysmörker på kvällarna med massa stearinljus och (faktiskt) regnsmatter mot rutorna och sist men absolut inte minst alla de där mysiga stunderna uppkrupen i soffan med en gosig filt och en bra bok. Och återigen fortsätter jag med att lära mig dricka te! Kan meddela att det går bättre och bättre! Snart tror jag minsann att jag är i mål ;) Även om jag nog aldrig kommer byta ut kaffet mot en kopp te.. haha..

Konstaterade dock häromveckan att jag är som mest lyrisk och energisk i början av alla säsonger. Och JA, det är sant. Jag älskar nystart! Jag är bäst på att ta till vara på början, komma igång från start- satsa allt och gå ut hårt. Sedan inser jag att det faller sakta. Ser jag tillbaka på till exempel sommaren så finns det massor av saker som jag aldrig gjorde men som jag tänkte att jag skulle gjort, just för att det hör sommaren till.. Varför blir det så? Nu är det inte alls så att jag inte är nöjd med min sommar, för tro mig det är jag. Men jag erkänner att jag satt i april och maj månad och målade upp små planer i mitt huvud på en massa saker som skulle göras denna sommaren. Faktum är att det oftast är sådana där riktigt enkla grejer, som att ha en picknick på ett visst ställe eller att besöka en viss plats. När jag satt med dessa tankar sist kom jag på en utväg, tro det eller ej. Jag valde att göra som majoriteten av det övriga svenska folket, jag skyllde på vädret, haha ;) Kanske är det därför jag gillar hösten speciellt, för det kräver inget jätte specialbeställt och perfekt väder?! Vad vet jag. Men denna hösten tänker jag hålla ut, jag ska hålla med myset och kurandet hela vägen i mål.

Ikväll blir det middagsmys med Heléne och Angelica. Tydligen har Angelica några specialpannor där var och en tillagar sin egen mat. Får mig att tänka på fondue, men vå får se vad det blir! Ska bli spännande i alla fall :)

Om Frida

En glad tjej som gillar livet. Mina stora intressen är foto, scrapbooking och hemmafix. Just i detta nu är jag väldigt inne på bakning av alla dess former och att sy. Provar alltså gärna på nya hobbys;) Har svårt för att sitta still, så har gärna mer än ett projekt på g:) Läser tredje och sista året på folkhälsovetenskapligt kandidatprogram i min hemstad Halmstad. Till hösten får vi för tillfället se vart vinden bär, men det lutar åt fortsatta studier mot en magisterexamen. Mitt motto är att njuta av livets alla dagar! och njuta är något man kan göra på många olika sätt:) Varje dag bör vara värd att leva!
Det här inlägget postades i Tankar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

