Hopp och skutt

Fredagskväll. Och jag håller som bäst på att ladda för morgondagen, då är det dags för gympa heeela dagen lång. Hela gänget från Kvibilles Gymnastikförening ska upp till Katrinebergs Folkhögskola för att hoppa och skutta oss igenom fem pass. Detta för att fylla på med massa inspiration för hösten. Har en viss känsla av att jag mest kommer fylla på en träningsvärk som kan kallas duga ;) Eftersom att jag mer eller mindre nu det senaste året främst ägnat mig åt löpträning känns grapewine och sidstep ganska långt bort, haha.. Men jag har alltså gett mig in på banan igen och ska vara någon typ att utfyllnadsledare till hösten :)

Har passat på att ha fixartid här hemma. Eftersom jag inte fick städat på min ledig dag i onsdags (hittade märkligt nog roligare saker att göra..) så fick jag gjort det i en himla fart. Därefter passade jag på medan ångan var uppe att promenixa till återvinningen med all källsortering, alltid lika skönt att få det gjort. Därefter blev det middag och som sällskap betalade jag räkningar. Väldigt hippt, I know. Men därefter blev det andra bullar! För första gången på LÄÄÄNGE fick jag fram mina pyssel grejer :D Har lovat Matte och Carro att fixa ett album till Linnéa på alla de foton vi tog under graviditeten. Måste då samtidigt berömma fujifilm för grymt snabb framkallning och leverans. Skickade in min beställning med massa bilder i onsdags kväll med tanken om att de skulle komma kanske i början av nästa vecka. Blev riktigt paff när jag kom hem från jobbet idag och såg en STOR grön påse, fylld med foton, på min hallmatta. Snabbt jobbat!

Dags för mig att bege mig in i litteraturens värld. Just nu närmare bestämt kriminalvärlden hos Malin Fors i boken Vårlik skriven av Mons Kallentoft. Har det sista varit helt tagen av alla hans böcker :) Igår lyckades jag till exempel plöja igenom över 200 sidor, haha…

Hoppas ni får en bra helg!

Om Frida

En glad tjej som gillar livet. Mina stora intressen är foto, scrapbooking och hemmafix. Just i detta nu är jag väldigt inne på bakning av alla dess former och att sy. Provar alltså gärna på nya hobbys;) Har svårt för att sitta still, så har gärna mer än ett projekt på g:) Läser tredje och sista året på folkhälsovetenskapligt kandidatprogram i min hemstad Halmstad. Till hösten får vi för tillfället se vart vinden bär, men det lutar åt fortsatta studier mot en magisterexamen. Mitt motto är att njuta av livets alla dagar! och njuta är något man kan göra på många olika sätt:) Varje dag bör vara värd att leva!
Det här inlägget postades i Vardag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

