Kanske är dags?

Sitter och funderar på om det kanske är dags att ta tag i den är bloggen igen? Hösten börjar smått krypa sig på och vardagen har nu på riktigt rullat igång efter semestern. De flesta är tillbaka på jobbet, och skolungdomarnas jobb är avslutat. Nu är saken bara den att jag är kvar.. Slut med studieledighet på heltid, nu var det dags att jobba hela veckan lång. Men jag halvfuskar liiite ;) Onsdagarna är MIN dag. Eftersom jag valde att fortsätta studierna i ett års tid till, fast nu på hösten på distans, valde jag att ha onsdagen som dag för studier. Passar mig perfekt! Jobba två, ledig en och jobba två innan helg. Hade jag haft en måndag eller fredag tror jag det lätt hade blivit långhelg… Idag är min första lediga onsdag och eftersom skolan inte riktigt kommit igång mer än att anmälan skett online så väljer jag att ha en lugn och skön dag hemma. Har precis avslutat ett skypetalk med Kristin. Nu ska jag fortsätta med lite fix och passa på att städa här hemma. I eftermiddag blir det dejt med underbara Linnéa och hennes mamma på stan. Mamman behövde prova kläder och faster ställer SÅÅ gärna upp som vagn- och bebispassare ;)

Kan också berätta att jag ÄNTLIGEN bokat min Australien resa. Drömmen blev verklighet! Vecka 42 är det dags för avresa :) Det blir två veckor på plats som förhoppningsvis blandas med äventyr och njutfulla semesterdagar.

Om Frida

En glad tjej som gillar livet. Mina stora intressen är foto, scrapbooking och hemmafix. Just i detta nu är jag väldigt inne på bakning av alla dess former och att sy. Provar alltså gärna på nya hobbys;) Har svårt för att sitta still, så har gärna mer än ett projekt på g:) Läser tredje och sista året på folkhälsovetenskapligt kandidatprogram i min hemstad Halmstad. Till hösten får vi för tillfället se vart vinden bär, men det lutar åt fortsatta studier mot en magisterexamen. Mitt motto är att njuta av livets alla dagar! och njuta är något man kan göra på många olika sätt:) Varje dag bör vara värd att leva!
Det här inlägget postades i Äventyr, Vardag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

