Lycka

Har gjort världens ryck här hemma. I söndags när jag kom hem från jobbet, trött som tusan, fick jag för mig att börja städa. Och det behövdes… Bara det att jag började med att ta i från tårna, bestämde mig för att alla skåp och allt skulle torkas ur. En så kallad julstädning… Sagt och gjort, på typ tio minuter tror jag att jag lyckades vända upp och ner på HELA lägenheten. Tvättid bokades för att tvätta sofföverdrag och ALLT annat tänkbart, haha.. skåpen tömdes och lister skurades. Och mitt i allt detta skulle jag iväg på tupperwere party, allt för att samla vuxenpoäng ;) Städningen fick helt enkelt fortsätta i måndags direkt efter jobbet. Och OJ vad fint här är nu! Hur skönt som helst. Nu gäller det bara att försöka hålla i detta ett tag, haha…  I vilket fall som helst är det välstädat inför semestern! Bara nästa vecka kvar att jobba nu, sen är det dags för två veckors ledighet :)

Efter mitt avslutade städprojekt igår drog jag och Heléne ut på powerwalk och sedan gjorde jag en raid in på Maxi för att uppdatera det tömda förrådet för städartiklar. Lyckades hitta något som jag tror kan vara något av det sötaste i disktraseväg. Framöver tror jag på riktigt att jag kommer bli riktigt glad av att diska ;) haha…

Men för nu får det vara färdigstädat för ett tag framöver!

Om Frida

En glad tjej som gillar livet. Mina stora intressen är foto, scrapbooking och hemmafix. Just i detta nu är jag väldigt inne på bakning av alla dess former och att sy. Provar alltså gärna på nya hobbys;) Har svårt för att sitta still, så har gärna mer än ett projekt på g:) Läser tredje och sista året på folkhälsovetenskapligt kandidatprogram i min hemstad Halmstad. Till hösten får vi för tillfället se vart vinden bär, men det lutar åt fortsatta studier mot en magisterexamen. Mitt motto är att njuta av livets alla dagar! och njuta är något man kan göra på många olika sätt:) Varje dag bör vara värd att leva!
Det här inlägget postades i Vardag. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Lycka

  1. Vilka fina disktrasor men jag tror inte känslan av att det skulle vara roligare att städa skulle infinna sig hos mig.. :P men iaf, MAXI är verkligen sjukt bra när det kommer till hem-saker egentligen :)
    Jag jobbar typ tre veckor till, sen har jag 3,5 veckas semester! Så jäkla gött :)
    Hoppas allting är bra!

Kommentera

