Kanske jag verkar vilsen

Känner att jag jobbar på min egentliga övertid. Borde har lagt mig för ett tag sedan. Men det blev aldrig så. Nu sitter jag här och mest funderar och filosoferar, vet inte riktigt vad jag ska ta mig för. Planen för kvällen var från början att jag skulle plugga, eller skriva till plugget. Läsa om och formulera lite metod till vår uppsats. Kanske inte det första man tänker på att planera för att fira Valborgsmässoafton normalt sett. Men just idag, innan idag, kändes det rätt. Har för övrigt jobbat hela dagen idag, delvis därför jag borde ha lagt mig och att jag anser mig själv gå på övertid, klockan ringde vid fem på morgonen. Så kanske att det enda rätta är att masa sig till sängen?

Imorgon ska jag för första gången, vad jag vet, åka och titta på ett betesläpp här i närheten. Kan tänka mig att det ser ganska roligt och energifyllt ut att se kossorna komma ut och känna på gräset första gången för säsongen. Tänker på hur lycklig man bli som människa när man kan gå ut barfota i gräset. Tänk då så LYCKLIG en ko måste bli som också äter gräset. Underbart!

Inser att jag är lost, vilse i mina egna tankar, i min egen planet… That’s it! Dags för sängen, tar med mig en packe metod böcker och ser om jag kanske möjligtvis kommer igenom ett par rader, vem vet.

Om Frida

En glad tjej som gillar livet. Mina stora intressen är foto, scrapbooking och hemmafix. Just i detta nu är jag väldigt inne på bakning av alla dess former och att sy. Provar alltså gärna på nya hobbys;) Har svårt för att sitta still, så har gärna mer än ett projekt på g:) Läser tredje och sista året på folkhälsovetenskapligt kandidatprogram i min hemstad Halmstad. Till hösten får vi för tillfället se vart vinden bär, men det lutar åt fortsatta studier mot en magisterexamen. Mitt motto är att njuta av livets alla dagar! och njuta är något man kan göra på många olika sätt:) Varje dag bör vara värd att leva!
Det här inlägget postades i Vardag. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Kanske jag verkar vilsen

  1. Jag hoppas du fotade kossorna..? Älskar kor! Ska ge mig ut en runda imorgon tänkte jag och däribland vill jag hitta kor.. :)

    Och det är inte hela världen om det inte alltid blir som man planerat så. Det var Valborg igår.. du kan plugga/läsa en annan dag. :) hoppas du somnade gott sen!

    Kramar <3

Kommentera

