Andra frukost

Andra frukost is da shit! Något som morfar mer än gärna åt och jag tyckte länge att det verkade konstigt. Varför äta två gånger istället för en? Inte förstod jag heller hur han hann med att bli sugen igen..? Men nu, några år senare är jag helt hooked. När jag var i USA och pluggade fick jag in rutinen att gå upp supertidigt på morgonen för att hinna med att plugga innan det var dags att jobba, då var det ända tiden jag hann med något plugg under dagen och det var också då som jag var som effektivast på dagen. Kändes liksom skönt att ha det gjort, att slippa tänka på det sedan resten av dagen och ha det framför sig. Och egentligen funkar jag väl så med allt, vill helst ha allt gjort för att kunna lägga det bakom mig och njuta av min ”lediga tid”, göra först och vila sedan.

Idag kom jag upp i så där härlig tid och kom igång med plugget direkt. Kokade den obligatoriska kannan med morgonkaffe och sörplade lugnt och sansat i mig det tillsammans med en liten skål fil och musli. Och sedan ett par timmar senare, nu vid tio började jag känna att hungern tilltog. Nöjd med min rejäla plugginsats kunde jag nu förbereda en så kallad brakfrukost:) En perfekt start!

Att käka omelett var ju så klart också något jag fick dille på i USA, morfar käkade ofta gröt vilket jag inte alls gillar. Kanske därför som jag aldrig riktigt tog mig tid att förstå tjusningen. Men nu så:)

Med ny energi i kroppen beger jag mig nu till skolan för ytterligare ett par timmars intensivt plugg innan det är dags för helg och fredagsmys.

Om Frida

En glad tjej som gillar livet. Mina stora intressen är foto, scrapbooking och hemmafix. Just i detta nu är jag väldigt inne på bakning av alla dess former och att sy. Provar alltså gärna på nya hobbys;) Har svårt för att sitta still, så har gärna mer än ett projekt på g:) Läser tredje och sista året på folkhälsovetenskapligt kandidatprogram i min hemstad Halmstad. Till hösten får vi för tillfället se vart vinden bär, men det lutar åt fortsatta studier mot en magisterexamen. Mitt motto är att njuta av livets alla dagar! och njuta är något man kan göra på många olika sätt:) Varje dag bör vara värd att leva!
Det här inlägget postades i Vardag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

