Jag har bestämt mig…

… Kommer aldrig någonsin skaffa MÅNGA ungar, inte under några omständigheter. Efter bara två timmar på dagis idag med 17 vildingar hade mitt tålamod nått bottnen. Tror bestämt att varenda unge har puttat, knuffat eller slagit minst tre andra ungar idag. Och ja, ungar var dem just idag… Annars använder jag gärna barn som benämning, unge låter hemskt i mina öron. Men som sagt, idag var alla barnen utbytta till (troll)ungar;) Kanske att jag skulle kunna börja en försäljning för 10 öre styck? Haha..

Har försökt strukturera min höst sedan jag kom hem, har suttit på studera och sökt en massa fler kurser än vad jag hade gjort tidigare. Har kommit underfund med att prioriteringar och val är VÄLDIGT svårt. Som jag ser det nu finns det så himlans många kurser jag skulle vilja läsa så att jag inte skulle vara färdig förens jag är runt 40 bast. Tror dock inte att jag orkar läsa så länge.. Men drömma kan man ju;) Ska bara se till att hitta den rika mannen också! Har enbart sökt distans till hösten så min plan är att kunna jobba upptill och bara vara studieledig en eller två dagar i veckan, på så vis slipper jag studielånen under hösten.

Men för att kunna ta tag i hösten och fixa den krävs det att jag lyckas med min pågående uppsats. Så nu beger jag mig in i den tunga världen av vetenskapliga artiklar. Imorgon ger jag mig tillbaka till dagisvärlden igen.. Skön mix:) Hoppas dessutom på härligare väder imorgon, åtminstone något typ av väder utan regn!

Om Frida

En glad tjej som gillar livet. Mina stora intressen är foto, scrapbooking och hemmafix. Just i detta nu är jag väldigt inne på bakning av alla dess former och att sy. Provar alltså gärna på nya hobbys;) Har svårt för att sitta still, så har gärna mer än ett projekt på g:) Läser tredje och sista året på folkhälsovetenskapligt kandidatprogram i min hemstad Halmstad. Till hösten får vi för tillfället se vart vinden bär, men det lutar åt fortsatta studier mot en magisterexamen. Mitt motto är att njuta av livets alla dagar! och njuta är något man kan göra på många olika sätt:) Varje dag bör vara värd att leva!
Det här inlägget postades i Vardag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

