Vintern rasat ut

Nu är våren äntligen här, på riktigt! Idag har det temperaturen nått upp till underbara 15 grader. Till en början var dagen ganska grå, molnig och trist. Bra och passande väder för en liten lätt bakfylla. Lagom tills jag hade tyckt synd om mig själv färdigt och slappat klart på soffan upptäckte jag det underbara väderomslaget som skett. Begav mig ut på en långpromenix iförd luvtröja som jacka. Underbart:) Tog mig ner till stranden, en riktig lyckoträff! Det luktade så där vårigt av tång och gäggamojja. Fylldes med en massa osannolik energi som från ingenstans. Fick under promenaden startat cirkus 100 kreativa tankar och planer. Nu kör vi! Nu gäller det att hålla sig borta från latsidan, nu tänker jag komma framåt. Thats it!

Att gå den där promenixen och liksom näst intill bli FÖR varm i luvtröja kändes snön väääldigt avlägsen. Tjoho! Bye bye winter- HELLO SPRINGTIME:)                                   Tog en massa mysiga foton med telefonen innan när jag var ute och gick. Dessvärre vägrar den och min dator att samarbeta… Kanske att detta kan lösa sig tills imon, haha. Avlutade promenaden med årets första picknick med Eme. Hoppas på fler riktigt snart:)

Imorgon laddar jag för en längre löptur och hoppas att mina förbannade anklar håller för det och hänger med mig. Det sista är det egentligen där tröttheten satt sig, så himlans tråkigt! Så imorgon hoppas jag att energin från idag kan ha landat i anklarna:)

Om Frida

En glad tjej som gillar livet. Mina stora intressen är foto, scrapbooking och hemmafix. Just i detta nu är jag väldigt inne på bakning av alla dess former och att sy. Provar alltså gärna på nya hobbys;) Har svårt för att sitta still, så har gärna mer än ett projekt på g:) Läser tredje och sista året på folkhälsovetenskapligt kandidatprogram i min hemstad Halmstad. Till hösten får vi för tillfället se vart vinden bär, men det lutar åt fortsatta studier mot en magisterexamen. Mitt motto är att njuta av livets alla dagar! och njuta är något man kan göra på många olika sätt:) Varje dag bör vara värd att leva!
Det här inlägget postades i Vardag. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Vintern rasat ut

  1. emelie skriver:

    Många fler picknikar ska det bli ;) lovar!!!! Pussssss

Kommentera

