Misslyckade vaniljbullar

Efter en dag som dagistant unnade jag mig en härlig timma i solen o känner minsann mig lite svedd;) Nu är det dags för mellanmål innan jag ska ge mig in i mitt uppdrag som gympafröken. Pedagogiska uppdrag i topp just nu, haha.. I morgon är det dags för dagis igen, perfa att få leka av sig lite;)

Till mellis idag blir det litta lyx.. Fast misslyckad lyx:P Gav mig på att baka vaniljbullar igår, det gick mindre bra med den s-tans vaniljkrämen. Kan säg som så att mina ser inte riktigt ut som Leilas i hennes bok, haha.. (ofta det ser ut som i boken?) Min vaniljkräm ville liksom inte stelna/tjockna vad det nu heter att den gör. Min förblev rinnig och rann därför iväg från bullarna. Så mina vaniljbullar förvandlades raskt till sockerbullar med en touch av vanilj;)Skam den som ger sig! Nästa vecka tar jag nya tag helt enkelt o hoppas på bättre lycka då…

Inser att jag drabbats av någon extra shoppoholic- kick också… Passade på häromdagen att köpa nya handdukar som nu endast ska användas som bakdukar. Tyckte rödrutigt så lite husligt och passande ut;)

 

Om Frida

En glad tjej som gillar livet. Mina stora intressen är foto, scrapbooking och hemmafix. Just i detta nu är jag väldigt inne på bakning av alla dess former och att sy. Provar alltså gärna på nya hobbys;) Har svårt för att sitta still, så har gärna mer än ett projekt på g:) Läser tredje och sista året på folkhälsovetenskapligt kandidatprogram i min hemstad Halmstad. Till hösten får vi för tillfället se vart vinden bär, men det lutar åt fortsatta studier mot en magisterexamen. Mitt motto är att njuta av livets alla dagar! och njuta är något man kan göra på många olika sätt:) Varje dag bör vara värd att leva!
Det här inlägget postades i Hemmapyssel. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Misslyckade vaniljbullar

  1. Ser jättefint ut med dom handdukarna och även de som fanns några inlägg längre ner :) Riktigt fina färger!! Och jag måste säga Grattis i efterskott! Förlåt att jag missade det, är ganska förvirrad :/
    Jag är passande nog ledig den helgen så kan närsom :) Ska ut på löragkväll bara :)

    • Frida skriver:

      Tack:) Det är helt lugnt, är dunderförvirrad själv, haha;) Vi kan väl höras av i veckan o bestämma då? Jag menade nog egentligen vecka där efter… På helgen jobbar jag. Men vi kan väl höras i nästa vecka o bestämma något?

Kommentera

