Min dag, min helg

Helgen är över och var riktigt, riktigt bra! Hade en toppenfödelsedag och en rolig fest på lördagen. Startade the big day med en frukost tillsammans med de finaste flickorna i stan. Redan där fallerade mitt största misson för dagen. Jag glömde ta foton. Ja, jag glömde! Och det värsta är att denna förbannelse följde mig resten av dagen och ännu värre, resten av helgen. Så jag säger då det, tur man har vänner med kamera;) Eme- send those pics over please, hihi…

Sedan efter frukosten och lite annat muffs och tuffs begav jag mig till Maxi för storshopping. Jisses vilken pers det blev. När jag antligen tagit mig igenom min välorganiserade- uppdelad- i- kategorier – på 2 A4- sidor- lista från början till slut och inser att jag bör ta en extra citron så beger jag mig till frukt och grönt i jakt på just detta. På väg tillbaka ser jag att en tant (just då en kärring) står och plockar varor UR MIN vagn. Why? Samlar syre och sansar mig så gott jag kan, trippar fram så fint jag kan och försöker dölja min frustration och frågar vackert (så vackert jag kan just då). ”Ursäkta, men vad gör du? Det här är min vagn”. Tanten.. ”nejdu min man har lagt ner så mycket konstigt i vagnen så jag försöker reda upp det här”. Jag svarar då lite mer sammanbiten och bubblande inombords att ”nej, detta är min vagn seru”. Tanten svarar då med en viss förvirring i rösten att ”men, jag ställde min vagn här och parkerade gubben jämte, men har verkar ha gått”. Nu spicker nästan min dolda irritation helt ”Ja, eller så är detta min vagn. Hur mycket har du flyttat ur?” Får som svar.. ”jaså, jaha, nehej du det vet jag inte riktigt…” Jag känner hur hjärtat slår hårdare och hårdare samtidigt som kroppstemperaturen stiger till max, slänger av mig jackan och börjar långsamt och så sansat jag kan gå igenom listan och vagnen efter hand för att bocka av. När jag sedan väl lyckats ta mig utanför Maxi, tryckt in allt i bilen inser jag att det tagit mig nästintill två timmar att handla totalt OCH att jag faktiskt blev riktigt mycket fattigare sen innan starten på dagen. Härligt! Hittar på något sätt ny energi och ger mig med nya tag ut mot Holm för att fixa min födelsedagsmiddag för la familja. Blev tillslut en mycket mysig och bra kväll.

Hela lördagen i stort sett gick åt till att fixa och dona för kvällens festligheter. Kan också meddela här att jag har en VÄLDIGT snäll och tålmodig mamma:) Lyckades få ihop hela den tänka buffén och kvällen blev väldigt lyckad. Efter mat, quiz, kaffe o kaka varvat med en massa skratt begav vi oss till Mårten för att shejka loss. Är väldigt nöjd!

Hela söndagen sedan gick åt till att fixa och dona i syrrans hus, återställa allt till det normala och till att agera catering för att bli av med den överblivna mängden mat. Landade hemma på kvällen väldigt trött men glad. Glad över alla fina presenter jag fick. Jag måste ha varit riktigt snäll jag!

Om Frida

En glad tjej som gillar livet. Mina stora intressen är foto, scrapbooking och hemmafix. Just i detta nu är jag väldigt inne på bakning av alla dess former och att sy. Provar alltså gärna på nya hobbys;) Har svårt för att sitta still, så har gärna mer än ett projekt på g:) Läser tredje och sista året på folkhälsovetenskapligt kandidatprogram i min hemstad Halmstad. Till hösten får vi för tillfället se vart vinden bär, men det lutar åt fortsatta studier mot en magisterexamen. Mitt motto är att njuta av livets alla dagar! och njuta är något man kan göra på många olika sätt:) Varje dag bör vara värd att leva!
Det här inlägget postades i Vardag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

