25

Så var dagen kommen. Nu räknas jag inte längre till ungdomskategorin fullt ut. Nu räknas man till 25+. Sådär bara, över en natt.

Skrev (äntligen) tentan i metod igår. För en stund behöver jag inte räkna fler Chi2test eller Anovatest. Härligt! Förhoppningsvis slipper jag också tenta om skiten. Annars får jag åtminstone en paus på typ tre veckor, inte helt illa det. För det är faktiskt så att det kan ha gått bra och det kan ha gått mest skit. Men som sagt, inom tre veckor märker vi. Antingen jublar jag eller så biter jag ihop och kämpar på en ny period och kommer då bli en j-vel på dessa statistiska beräkningar.

En dag som denna ska jag bara tillägna mig själv. Göra precis det som jag känner för. Som precis nu har jag snart suttit och druckit kaffe och lullat rundor i över två timmar – I like. Och för en stund sedan kom min fina fina mamma med blommor och kramar. Hon har lyckats hitta fina ranunkel blommor till mig på min dag. Dessutom hade hon pyntat med ett lila kort. Just lila var min favvo färg som barn. Satt och pratade med mamma häromdagen och då kom vi in på favoritstassar i min garderob som barn. Minns också att jag kände mig helt salig den dagen mamma sa att jag fick ha kalaskittet till vardags när jag höll på att växa ur det. Ni kan tro att jag var fin! Vit krusblus och till det en lite längre väst med dragkedja och ett par trumpetbyxor. Självklart var både västen och byxorna i lila. Ren och skär lycka!

Ska snart ta och bege mig till stadens gator och torg där det ska käkas frulle tillsammans med fina vänner. Ikväll blir det middag med la familja, och imorgon har jag bjudit till fest i Holm.

Hoppas ni får en fin helg!

Om Frida

En glad tjej som gillar livet. Mina stora intressen är foto, scrapbooking och hemmafix. Just i detta nu är jag väldigt inne på bakning av alla dess former och att sy. Provar alltså gärna på nya hobbys;) Har svårt för att sitta still, så har gärna mer än ett projekt på g:) Läser tredje och sista året på folkhälsovetenskapligt kandidatprogram i min hemstad Halmstad. Till hösten får vi för tillfället se vart vinden bär, men det lutar åt fortsatta studier mot en magisterexamen. Mitt motto är att njuta av livets alla dagar! och njuta är något man kan göra på många olika sätt:) Varje dag bör vara värd att leva!
Det här inlägget postades i Om mig, Vardag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

