God gryta

Igår fick jag gå hem lite tidigare från jobbet, eller rättare sagt – jag blev hemskickad av tanterna! Så efter en stunds vilande för att repa mig från den påstådda febern (Nej, jag tog aldrig tempen på riktigt, tror att man blir mer sjuk om man får det svart på vitt…) så fick jag minsann pluggat dagens dos av statistik. Jag kände mig riktigt duktig, så sedan tänkte jag att jag var väl värd en mer lyxig middag;) Hittade ett gott recept i min nyaste kokbok från Arla…(Bilden är lånad från Arla.se).

Snabba Grytan, 4 portioner

400 g lövbiff
1 gul lök
Arla® smör
1/2 tsk salt
125 g färsk bladspenat
1/2 dl vatten
2 dl Arla Köket® lätt crème fraiche franska örter
8 körsbärstomater

Skär köttet i strimlor. Skala och skär löken i klyftor. Stek kött och lök i smör i en stekpanna. Salta. Rör ner spenaten och låt den fräsa med. Tillsätt vatten och crème fraiche. Koka upp. Dela tomaterna och vänd ner dem i grytan. Servera med ris eller pasta.

Om Frida

En glad tjej som gillar livet. Mina stora intressen är foto, scrapbooking och hemmafix. Just i detta nu är jag väldigt inne på bakning av alla dess former och att sy. Provar alltså gärna på nya hobbys;) Har svårt för att sitta still, så har gärna mer än ett projekt på g:) Läser tredje och sista året på folkhälsovetenskapligt kandidatprogram i min hemstad Halmstad. Till hösten får vi för tillfället se vart vinden bär, men det lutar åt fortsatta studier mot en magisterexamen. Mitt motto är att njuta av livets alla dagar! och njuta är något man kan göra på många olika sätt:) Varje dag bör vara värd att leva!
Det här inlägget postades i Recept. Bokmärk permalänken.

Kommentera

