Man måste dö några gånger innan man kan leva…

Jo, tack. Detta har jag planerat idag hur det skulle kunna gå till. Har vissa stunder idag (ganska MÅNGA och LÅÅÅNGA) känts hopplöst att plugga inför den där himmlans PIPtentan nästa torsdag. Tror aldrig jag har känt så här mycket hemskt innan en tenta! Men jo, idag har jag flera gånger suttit och filosoferat vart i biblioteket det skulle kunna passa bäst att hänga sig. Vart man möjligtvis kunde arrangera kroken ganska lätt… och på så sätt isa tristessen och pressen i att vara student i just dess ögonblicksveckor inför tentor (speciellt som denna). Som tur är VET jag väldigt säkert att det inte är dem veckorna jag mest förknippar med studentlivet. Det vill jag (och det är vad det är) ska vara en glad och rolig tid att se tillbaka på. Men fy för rackarns om det fortsätter i denna stränga banan jag kommit in på nu. Då lär jag inte bli lätt att handskas med…PANIK!

Jag hoppas innerligt att jag inom kort kan hitta mitt vanliga positiva spår. Hoppas att det är redan nästa gång jag skriver, haha…

Om Frida

En glad tjej som gillar livet. Mina stora intressen är foto, scrapbooking och hemmafix. Just i detta nu är jag väldigt inne på bakning av alla dess former och att sy. Provar alltså gärna på nya hobbys;) Har svårt för att sitta still, så har gärna mer än ett projekt på g:) Läser tredje och sista året på folkhälsovetenskapligt kandidatprogram i min hemstad Halmstad. Till hösten får vi för tillfället se vart vinden bär, men det lutar åt fortsatta studier mot en magisterexamen. Mitt motto är att njuta av livets alla dagar! och njuta är något man kan göra på många olika sätt:) Varje dag bör vara värd att leva!
Det här inlägget postades i Vardag. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Man måste dö några gånger innan man kan leva…

  1. emelie skriver:

    Nä fröken frida inte tänka så! Skit samma om det är tenta fixar vi inte den nu så gör vi det nästa gång men vi är ju så grymma så vi fixar det! You can do it :) lot´s of love to you <3

Kommentera

