Snabbt och lätt

Inatt har jag sovit i en myrstack. Eller jag har skapat en i sängen.. Var och klippte mig igår, denna gången åkte av riktigt mycket! Eftersom jag har så tjockt hår tunnas det så mycket så flera dagar efter en klippning går jag och fäller som tusan. Så nu har jag det som ursäkt denna helgen för att INTE städa. Verkar bästa att vänta tills jag har fällt klart, haha ;)

Idag är det dags för dagis igen, underbart! Idag är det dessutom strålande sol outside my window. Härligt att få njuta av den med en massa utelek:) Igår fick jag dessutom bästa inbjudningen någonsin. Vi var på väg till gympasalen med de äldre barnen när ett barn utbrister, ”här nere bor min farfar, vet du vem han är, har du träffat honom”? och vänder sig till mig. Jag som inte har en aning om vem barnets farfar är säger ”jaha, va kul att honom så nära, men nej, jag vet inte vem din farfar är”. Barnet svara då lite finurligt ”men då när du kommer hem och leker hos mig kan vi fråga mamma om farfar kan komma på fika så får du träffa honom, det blir väl bra”? Så vips hade jag fått mig en lekdejt OCH en chans att träffa hans farfar. Det bästa är att det var barnet helt självklart tyckte att vi skulle leka. Perfekt! Haha.. Och detta var dessutom när jag hade hunnit vara på dagis max en timma, vissa vänskapsband knyts snabbt och lätt.

Om Frida

En glad tjej som gillar livet. Mina stora intressen är foto, scrapbooking och hemmafix. Just i detta nu är jag väldigt inne på bakning av alla dess former och att sy. Provar alltså gärna på nya hobbys;) Har svårt för att sitta still, så har gärna mer än ett projekt på g:) Läser tredje och sista året på folkhälsovetenskapligt kandidatprogram i min hemstad Halmstad. Till hösten får vi för tillfället se vart vinden bär, men det lutar åt fortsatta studier mot en magisterexamen. Mitt motto är att njuta av livets alla dagar! och njuta är något man kan göra på många olika sätt:) Varje dag bör vara värd att leva!
Det här inlägget postades i Vardag. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Snabbt och lätt

  1. Kristin skriver:

    Vad kan man säg. Barn är underbara :)

Kommentera

