Längtan

Nu är jag minsann och dar’ TRÖTT på studentbudget. Min resväska står på vinden och vill ut och resa. Den känner sig övergiven! Och jag har absolut inget emot att följa med den. Helst vill jag nog åka genast med det samma. Eller tänk er en storstad nu till våren? Åh, jag verkligen vill. Men, uppsats och som sagt ekonomin sitter i vägen. Dessutom ska alla små slantar gå till resan med stort R till hösten. Jag SKA hälsa på underbara Kristin och Sebastian i Perth i Australien till hösten (jag och min resväska, såklart). Hoppas också att vi får ihop en tur till Sydney. Kämpar allt jag kan nu för att spara, ska lägga in en högre växel så att det blir av på riktigt. Denna veckan ska jag hoppa in på dagis o jobba två dagar. Passar mig fint som snus! På cupen får jag ju liksom leka av mig ordentligt, hihi… Så medans jag sparar får jag nog vackert sitta vid min dator, googla upp olika resmål och drömma mig låååångt bort. Så får det bli!

Om Frida

En glad tjej som gillar livet. Mina stora intressen är foto, scrapbooking och hemmafix. Just i detta nu är jag väldigt inne på bakning av alla dess former och att sy. Provar alltså gärna på nya hobbys;) Har svårt för att sitta still, så har gärna mer än ett projekt på g:) Läser tredje och sista året på folkhälsovetenskapligt kandidatprogram i min hemstad Halmstad. Till hösten får vi för tillfället se vart vinden bär, men det lutar åt fortsatta studier mot en magisterexamen. Mitt motto är att njuta av livets alla dagar! och njuta är något man kan göra på många olika sätt:) Varje dag bör vara värd att leva!
Det här inlägget postades i Vardag. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Längtan

  1. Kristin skriver:

    Heej underbra!! Längtar är ett bra ord. Det är just det jag gör nu:)

    Vi sparar och sparar…får se om man kommer någon vart. Kanske blir lite billigare nu när föräldrarna kommer! Vi ska nog fixa det till slut, annars får det bli en tur till Kinna när jag kommer hem haha. Saknar dig gumman. Jag tycker du är väldigt duktig. Synd att jag missar din 25 års dag!!!

    pussss

Kommentera

