Så fort!

Nu är det helt plötsligt lördag och veckan är snart slut. Tiden går så himla fort! Jag kan i alla fall luta mig tillbaka o summera en riktigt bra vecka :)

I måndags var jag ju ute i dalen och fotade för M & C. Helt klart en av veckans höjdpunkter! Och det bästa är att det kommer bli många fler gånger nu ganska snart.

Min tisdag tillbringade jag på fabriken. Att jobba en dag så mitt i veckan är helt underbart ibland. Är så kul att få kommer dit och träffa folket och på köpet fiska in lite extra kosing till studentkassan nästan månad;) Gillas! Efter jobbet hade vi möte med Hallandsidrottsförbund där jag och Anja sitter med i någon typ av projektgrupp för ett gymnasieprojekt. Hur kul som helst och faktiskt få se att arbeten relaterat till min utbildning finns i verkligheten, haha.. Nu är det bra att hoppas att det finns ett arbete för just mig också..

Onsdagen tillbringades som heldag i skolan och med ett pass med step på gymmet. Inte ens en vecka kvar nu tills mitt kort går ut. Hej vad det går! Och då är det meningen att jag ska stå på egna (tränings)ben ett tag framöver. Framförallt gäller det att hitta en bra självdisciplin så att träningen blir av. Pushar mottages tacksamt, haha;) Det där Göteborgsvarvet den 21 maj SKA jag klara!

Efter en uppfräschning inom epidemiologi området på föreläsningen i onsdagseftermiddag intog jag och Anja biblioteket i torsdags för att just ”räkna” epidemiologi. Incidens, prevalens, mortalitet och punktmätningar plus en massa mer. Det fina i kråksången är att det finns formler för allt detta. Det mindre fina i sången är att jag som inte är en matematiker på NÅGOT plan ska KUNNA dessa formler, kunna reda ut och tolka alla siffror och meningar. Och med hjälp av dessa ska jag också kunna låta proffsig (vilket kräver att jag verkligen förstår..) Jojo.. Kämparprojekt efter kämparprojekt dyker upp här!

Och så var fredagen kommen, den underbara fredagen. På dagen var fina Gisela uppe och hälsade på. Vi tog en LÅNG och härlig (men kall och blåsig) promenad längs med stranden för att fota och tjata. Vet inte riktigt vad jag gjorde med min kamera dock. Blev inget höjdarkort direkt. Jag skyller på stelfrusna fingrar som inte hade vantar på :P

På kvällen firades underbara Jessica på Wild West Steakhouse. Vilken kväll! Oändligt mycket skratt, härliga människor, mycket god mat och dryck! Det är verkligen ett mysigt ställe där man får upp ”Vilda western stämningen” direkt. Under kvällen bjuds det på dansuppträdanden och trubadursång. Igår lyckades vi till och med få en lektion i linedance;)

 

Om Frida

En glad tjej som gillar livet. Mina stora intressen är foto, scrapbooking och hemmafix. Just i detta nu är jag väldigt inne på bakning av alla dess former och att sy. Provar alltså gärna på nya hobbys;) Har svårt för att sitta still, så har gärna mer än ett projekt på g:) Läser tredje och sista året på folkhälsovetenskapligt kandidatprogram i min hemstad Halmstad. Till hösten får vi för tillfället se vart vinden bär, men det lutar åt fortsatta studier mot en magisterexamen. Mitt motto är att njuta av livets alla dagar! och njuta är något man kan göra på många olika sätt:) Varje dag bör vara värd att leva!
Det här inlägget postades i iPhone foton, Vardag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

