Alla gör vi misstag

Kom hem för en stund sedan från kvällens step-intervall pass. Känns hur bra som helst! Och stegmängden är uppnådd även idag:) Allt i sin ordning!

Dagen i skolan idag måste jag säg var mindre lyckad. Tänk att det kan vara så svårt för vissa människor att erkänna att förklaringar, instruktioner eller handlingar har varit svaga eller felaktiga… Vi hade en studieuppgift som lämnades in i måndags och vi fick tillbaka den idag. Det första föreläsaren säger är ”jag fattar inte, det är bara TVÅ styck här inne som gjort uppgiften rätt! Kanske att ni ska börja läsa uppgifterna och instruktionerna i studieanvisningen lite bättre”. Jojo, för om två personer av tretton möjliga gjort rätt så tyder ju inte det på att instruktionerna kanske vara lite svaga?! När vi sedan försöker förklara vår uppfattning av uppgifter oggar hon vidare med att ”bara man läser instruktionen…allt står där”. Bra tack! Erkänn and move on… Alla gör vi misstag någon gång – vi gjorde fel med uppgiften. Hon har skrev konstiga instruktioner. OKEJ. Andersson, Kälebo och Karlsson lämnade en bittert luktande föreläsningssal, haha… :P

Imorgon blir det plugg här hemma hela dagen. Just nu öser regnet ner och jag hoppas det slutar tills imorgon så jag kan börja samla steg på en morgonpromenad;)

Om Frida

En glad tjej som gillar livet. Mina stora intressen är foto, scrapbooking och hemmafix. Just i detta nu är jag väldigt inne på bakning av alla dess former och att sy. Provar alltså gärna på nya hobbys;) Har svårt för att sitta still, så har gärna mer än ett projekt på g:) Läser tredje och sista året på folkhälsovetenskapligt kandidatprogram i min hemstad Halmstad. Till hösten får vi för tillfället se vart vinden bär, men det lutar åt fortsatta studier mot en magisterexamen. Mitt motto är att njuta av livets alla dagar! och njuta är något man kan göra på många olika sätt:) Varje dag bör vara värd att leva!
Det här inlägget postades i Vardag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

