Start

Postat den januari 31, 2011

Min tanke är att presentera min pysslade alster, ladda upp foton och annat roligt pyssel. Gillar att fixa och ”bona om” i mitt hem. Så kommer säkert en massa sådant med! Ett annat stort intresse är matlagning. Gav mig själv en utmaning som nyårsmål, att jag ska laga minst ett nytt recept i veckan. Riktigt roligt! Och just nu (än så länge) går det som en dans. Har mer eller mindre blivit två (!) nya recept varje vecka. Så en del recept kan säkert tänkas bli publicerade.

Scrapbooking är något jag grejat med sen 2004, bara det att jag då inte visste att det fanns ett samlingsnamn för mitt albums tillverkande. Efter studenten (2005) åkte jag till USA, Santa Barbara CA, som barnflicka, 2006, i ett halvår. Därefter var jag riktigt fast och hade upptäckt helheten med denna fantastiska hobby! Väl hemma igen (var där i 6 månader), kände jag efter ett tag att jag nog inte riktigt var klar med USA och barnflickegrejen. Så jag gav mig iväg för ytterligare ett år till samma fantastiska familj. Denna gången lyckades jag kombinera jobbet med ett års studier på college. Jisses, vilken upplevelse! Kommer resultera i min slutliga topplista i mitt liv- HELT KLART! På college läste jag olika kurser, mest för att ha roligt men också för att testa på lite olika ämnen jag var intresserad av. Läste bland annat en fotokurs – därefter ökade mitt fotointresse väldigt. Har alltid tyckt det varit roligt att fota, men så fort man vet mer och ökar sina kunskaper blir man snabbt hungrig efter mera! Tyvärr har jag under de senaste tre åren i Sverige tappat mycket av det, blir helt enkelt inte att jag ger mig ut med min kamera. Så lite därför jag skapar denna blogg- för att kunna komma igång igen. Dessutom har jag en nyfunnen underbar vän som fotar väldigt mycket. Vi har en liten plan på G, där en blogg kan komma väl till pass;)

Min sysselsättning här i livet är sedan tre år tillbaka studier på Högskolan i Halmstad. Nu läser jag sista terminen på Folkhälsovetenskaliga programmet. Trivs som fisken i vattnet både med mitt ämne och som student… Så lyckan av att snart ha lyckats med en utbildning blandas med mycket ångest över att det SNAAART är slut på detta underbara studentliv. Därför gav jag mig själv ytterligare en utmaning för året.. -Att riktigt ordentligt ta vara på och njuta av dagarna och sättet jag nu har möjlighet att spendera och planera min tid, ta vara på friheten studentlivet erbjuder.

Detta med mål för året är dessutom en helt ny tanke för mig. Har insett sedan många år att nyårslöften för hela året GÄRNA spricker ganska fort. Man tillåter sig liksom att fuska EN vecka men så är det liksom kört sen… :P Så i år lägger jag istället upp SMÅ mål med olika långa deadlines. Målet med matlagningen ska gälla mars ut. Studentmålet gäller ju givetvis så långt det går – till juni. Och ett annat mål är att genomföra och träna till Göteborgsvarvet den 21 maj. Än så länge kan jag väl inte säg att det går som planerat, gillar inte riktigt det lagar av is som finns ute… Och jag på riktigt avskyr löpband, att inte komma någonstans fast jag springer för glatta livet;) Så snälla is.. försvinn! Snö får gärna finnas, men inte med is under… Ett annat mål är förknippat med jobbet där det idag har startats en lag-stegräknartävling. Varje lag är om fem personer och varje dag måste alla deltagare i laget gå minst 10 000 steg för att laget ska få vara med på en utlottning i slutet på veckan. Är just i detta nu lite osäker på hur länge tävlingen ska pågå… Men är sjukt taggad! Efterhand är det meningen att fler mål för året ska komma upp och planeras. Kanske då att denna lilla plan kommer bli ett mål att genomföra :)

I övrigt vill jag säg att jag är en jordnära och väldigt POSITIV tjej som älskar måndagar, att ha hela veckans planer framför mig. Ny vecka- nya möjligheter!

Nu ska jag ge mig iväg på ett step-pass och efter det blir det hem till en vän för att hjälpa henne färga håret. Hoppas ni har en bra kväll!

Om Frida

En glad tjej som gillar livet. Mina stora intressen är foto, scrapbooking och hemmafix. Just i detta nu är jag väldigt inne på bakning av alla dess former och att sy. Provar alltså gärna på nya hobbys;) Har svårt för att sitta still, så har gärna mer än ett projekt på g:) Läser tredje och sista året på folkhälsovetenskapligt kandidatprogram i min hemstad Halmstad. Till hösten får vi för tillfället se vart vinden bär, men det lutar åt fortsatta studier mot en magisterexamen. Mitt motto är att njuta av livets alla dagar! och njuta är något man kan göra på många olika sätt:) Varje dag bör vara värd att leva!
Detta inlägg publicerades i Om mig och märktes . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar